mandag den 21. juli 2014

Restetæppe i bomuld


For flere måneder siden fik jeg den idé at bruge nogle af mine mange garnrester til et hæklet tæppe. Jeg har virkelig meget garn liggende rundt omkring, så jeg besluttede mig for tre "regler":
1. Garnet skulle passe til en hæklenål nr. 2,5
2. Garnet skulle være bomuld (eller en bomuldsblanding)
3. Garnet skulle være i blå eller grønne nuancer

Several months ago I got the idea to use some of my scraps of yarn for a crocheted blanket. I have piles of yarn lying around the house, so I decided to go for three "rules":
1. The yarn should fit a crochet needle size 2,5
2. The yarn should be cotton (or cotton mix)
3. The yarn should be in green or blue tones


Jeg fik på et tidspunkt tilsendt et par nøgler garn af nogle søde piger fra Instagram, men ellers har jeg selv kun købt ét nyt nøgle garn til projektet. Det var i en garnbutik på Fuerte Ventura, og jeg synes, det er en hyggelig historie, at der er nogle lapper med i tæppet lavet med garn dernedefra, for det var der jeg begyndte at hækle tæppet.

At one time two sweet girls from Instagram sent me some skeins of yarn, but apart from that I have only bought one new skein for the project. It was in a yarn shop in Fuerte Ventura, and I think it's a cute story that the blanket has some squares made with yarn from the island where I started the blanket.

3 kommentarer:

  1. Det ser rigtig lækkert ud. Spændende bliver det at se det færdige projekt. Jeg elsker sådanne projekter.

    SvarSlet
  2. Det er nogle skønne farver :) ser frem til at se det færdige tæppe.

    SvarSlet
  3. Det bliver så fedt, når du er helt færdig! Men det kommer vist også til at tage lidt tid at sy sammen? :)

    SvarSlet